Наш вклад у перемогу над коронавірусом

Наш вклад у перемогу над коронавірусом

Щоб перемогти ворога, потрібен надійний тил.

 

З 16 березня у всіх регіонах України введено карантинні заходи для запобігання поширенню коронавіруса. А вже 20 березня Дніпропетровська ОДА повідомила про введення НС в області. Ці обмеження стосуються практично всіх сфер і суттєво змінюють наш звичний уклад життя. Закриваються торговельні центри, заклади громадського харчування та інші громадські місця, обмежується рух транспорту, і тільки аптеки та продуктові магазини повинні працювати в штатному режимі.

Всупереч панічним настроям у місті та спустошенню магазинних полиць з туалетним папером і гречкою, такий соціально важливий продукт як хліб присутній в достатній кількості на полицях супермаркетів. На прикладі «Хлібозаводу №10» ми вирішили з’ясувати, як підприємства харчової промисловості адаптуються до коронавірусних реалій, як вони забезпечують безпеку свого персоналу, продукції, і як їм вдається працювати без перебоїв в умовах карантину.

– Хліб – один із базових продуктів в раціоні українця, і це продукт з невеликим терміном споживання. Це не консерви і не гречка, які ми можемо купити про запас, хліб повинен поставлятися в магазини щодня і бути свіжим. Наше підприємство є одним з провідних у регіоні, і наша продукція продається не тільки в Дніпропетровській області, але також у Запорізькій, Кіровоградській, Полтавській, Донецькій. Від того, як ми організуємо роботу, залежить благополуччя величезної кількості людей – і наших співробітників, і наших покупців. – розповідає заступник виконавчого директора Хлібозаводу №10 Анжеліка Шаровська.

«Десяточка» розповіла про те, які заходи було вжито на заводі, щоб забезпечити безперебійну і безпечну роботу в карантин:

Інформування персоналу

Всі додаткові заходи безпеки не будуть працювати, якщо не буде проведена планомірна робота з персоналом щодо інформування. «Десяточка» забезпечили своїх працівників інструкціями, пам’ятками про те, як потрібно поводитися під час карантину. Інформація продубльована на плазмових панелях, розміщених на прохідній і в коридорі адміністративного корпусу. У корпоративній комп’ютерній мережі в загальному доступі оперативно організована папка, де зосереджена вся актуальна інформація про проведені та заплановані заходи щодо протидії поширенню нової коронавірусної інфекції.

Системна робота

«Думай глобально – дій локально»  ̶  так, мабуть, можна сформулювати наш принцип роботи! Ми практично моментально відреагували на нову загрозу. Так, 16 березня в першій половині дня група з управління ризиками на оперативній нараді у виконавчого директора представила актуалізовану карту управління ризиками з переліком коригувальних дій щодо їх локалізації. Уже до вечора того ж дня був виданий наказ, у якому з ініціативи групи HACCP (відповідає за безпеку харчових продуктів) ми затвердили програму заходів з протидії новій коронавірусній інфекції, в якій були поставлені конкретні завдання практично всім підрозділам.

Довідка: HACCP (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points – аналіз ризиків і критичні контрольні точки) – концепція, що передбачає систематичну ідентифікацію, оцінку і управління небезпечними факторами, що впливають на безпеку харчової продукції. Система HACCP є ефективним знаряддям управління, яке використовується для захисту підприємства та його виробничих процесів від біологічних, хімічних, фізичних та інших ризиків забруднення. Системи ХАССП застосовуються практично у всіх цивілізованих країнах світу як надійний захист споживачів.

Працюємо в рукавичках

Є речі, які на перший погляд здаються очевидними, але на ділі такими не є. Наприклад, під час завантаження/розвантаження хліба водій автомобіля повинен обов’язково бути в свіжих бавовняних рукавичках. Але саме по собі це правило не дасть ефективного захисту від вірусу і бактерій. Своїм водіям ми роздали пам’ятки, де пояснюється, що вони повинні обробити руки дезинфікуючим засобом перед тим, як надіти рукавички, потім виконати необхідні роботи, зняти рукавички і знову обробити руки. Тільки так у використанні рукавичок буде реальний сенс.

Антисептики в кожному приміщенні

Ретельне миття рук та обробка їх дезінфікуючими засобами – це правило, яким користувалися наші співробітники і до введення карантину, оскільки ми працюємо з харчовими продуктами. На початку березня, коли вже з’явилися перші повідомлення про хворих на коронавірус в Україні ми посилили ці заходи і організували додаткові пункти дезінфекції рук. Раніше вони у нас були розташовані в виробничих цехах і складах, зараз ми додали ще пункти на КПП, де заїжджає автотранспорт, а також на прохідних, в диспетчерській, в гаражі, в кожному великому приміщенні заводу. Зараз у всіх працівників хлібозаводу завжди є можливість продезінфікувати руки, а при вході і виході з підприємства ця процедура проводиться в обов’язковому порядку. Для дезінфекції ми використовуємо ефективний засіб тривалої дії «Манорм».

Контроль температури тіла

Один із найважливіших симптомів коронавірусу – це підвищення температури. Для хлібозаводу ми замовили безконтактні вимірювачі температури, які використовуються на адміністративній, робочій прохідній і на КПП по пропуску автомобілів. Тобто кожна людина, яка потрапляє на територію заводу, буде протестована на наявність підвищеної температури.

Використання медичних масок

У нашого заводу є достатня кількість масок, щоб забезпечити захист своїх співробітників. Масками забезпечені всі співробітники підприємства не тільки для застосування в разі потреби на робочому місці, а й комплектами для використання під час користування громадським транспортом. В обов’язковому порядку маски використовують всі водії автомобілів, коли доставляють хліб у точки продажу. Також медичні маски обов’язкові для тих категорій співробітників, які працюють в місті і бувають в місцях скупчення людей, зокрема, для менеджерів з продажу.

Мінімум людей на території заводу і контактів

Специфіка нашого виробництва не дозволяє нам повністю перейти на віддалений формат роботи, але ми по максимуму скорочуємо кількість людей, задіяних безпосередньо на підприємстві. На віддалену роботу переведена частина управлінського персоналу, бухгалтерії і планово-економічного відділу.

Крім того, ми ввели заборону на проведення дитячих екскурсій на заводі. У минулому році у нас їх було досить багато, близько 50. Зараз ми ввели на це мораторій. Також ми обмежили перебування на території заводу всіх сторонніх відвідувачів, партнерів, підрядників. Навіть оперативні наради проводимо кількістю персоналу до 10-ти чоловік з обов’язковим провітрюванням кабінету між нарадами.

За останніми даними, випадки коронавіруса зафіксовані в сусідніх областях України, і ми розуміємо, що дуже важливо локалізувати проблему, не дати їй поширитися. У зв’язку з цим ми скасували всі відрядження для своїх співробітників і відрядження до нас представників організацій з інших регіонів.

Безпечний шлях на роботу

В умовах обмеження транспортних перевезень, доставка співробітників на роботу, причому безпечна, – один із головних викликів. Особливо проблематично зараз добиратися на роботу людям, які живуть за містом. Вирішити цю проблему допомогла командна робота «Десяточки». Ми подивилися, хто поруч з ким живе, підкоригували графік роботи, щоб люди з власним транспортом могли підвозити з собою співробітників, які його не мають. На повну задіяли можливості заводських «дежурок». Так своїми силами нам вдалося забезпечити роботу всіх виробничих відділів і звести до мінімуму використання громадського транспорту нашими співробітниками.

Безпечна доставка хліба

Особливу увагу ми приділили безпеці доставки хлібобулочної продукції. Всі наші водії працюють виключно в спецодязі, обов’язково використовують медичну маску, дезінфікуючий засіб і свіжі бавовняні рукавички. Кожен водій при собі має копію особистого санітарного паспорта і довідки про проходження автомобілем санітарної обробки.

Ще один важливий момент безпечної доставки в «Десяточці» – це використання пластикових лотків. Ми перші і поки єдині в регіоні замінили дерев’яні лотки старого зразка на сучасні пластикові, і в нинішніх умовах можемо в повній мірі оцінити правильність цього рішення. Пластик добре піддається санітарній обробці, а головне, на відміну від дерева він не є сприятливим середовищем для перенесення інфекції. Також ми єдине підприємство в регіоні, яке використовує напівавтоматичну мийну машину. Вона дозволяє проводити не тільки мийку, а й ефективну дезінфекцію лотків.

Вирішено також завдання щодо забезпечення кожної одиниці «гарячої продукції» (яка комплектується паперовим пакетом з поліетиленовим віконцем) додатковим клапаном, щоб закрити продукцію з усіх боків.

Посилений контроль за чистотою

Ми збільшили кількість вологих прибирань на заводі і посилили контроль за ними. Хлорка зараз не використовується, тому ми застосовуємо рідкий і безпечний засіб «Неохлор». Він забезпечує ефективну антибактеріальну обробку, при цьому практично не має запаху. Ми ввели обов’язкову додаткову санобробку дверних ручок, поручнів, поверхонь дверей. Вже більше року ми практикуємо ведення чек-листів (як у McDonalds) контролю за прибиранням приміщень всіх санвузлів на підприємстві: кожну годину прибиральник після прибирання приміщення робить запис у відповідній графі.

Технології на першому місці

Пандемія коронавірусу і спровокований ним карантин – це найважливіший урок для бізнесу в усьому світі. Зараз добре видно, що компанії, які інвестували в розвиток, впроваджували сучасні технології, використовували нові методи роботи змогли швидко адаптуватися до нових економічних умов, а ті, хто працював «по-старому» – хапаються за голову і не знають, що робити.

Ми зовсім недавно придбали нову напівавтоматичну машину для нарізки і фасування хліба, яка дозволила в 2,5 рази скоротити кількість задіяного у виробництві персоналу. Зараз після введення карантину ми реально розуміємо, що це посприяло не тільки підвищенню економічних показників, але і зробило наше підприємство більш стійким до ось таких викликів.

– «Десяточка» вчасно прийняла необхідні антикризові рішення і продовжує свою роботу в штатному режимі. Ми розуміємо, що люди бояться економічного колапсу, і в такій ситуації присутність свіжого хліба на полицях магазину має ще й заспокійливу дію, люди бачать, що заводи працюють, отже, ситуація під контролем. Ми, можна сказати, працюємо в тилу боротьби з вірусом, але робимо свій вагомий внесок в благополучне його подолання. – резюмувала Анжеліка Шаровська.